Tanítványaink tanulási, internetezési szokásai
A feladat elkészítésénél, diákjaim által kitöltött kérdőív adatait feldolgozva kapott információkat használtam fel. A 13 tanuló, autóelektronikai műszerésznek készül. Ez a képzés 2 éves, melynek első szakaszában tartanak, azaz 13. évfolyamosak. Remélem ez a sok 13 nem zavar senkit, a tanulókat biztosan nem, hiszen a horoszkóppal, jóslással kapcsolatos oldalakat nem látogatják a NET-en, érdeklődésüket nem köti le.
Milyen tanulási szokásokkal jellemezhető a mai magyar iskolás korosztály?
A tanulók nem a tanóra utáni elmélyítést részesítik előnyben, hanem a „tűzoltás” taktikát választva, arra a tantárgyra készülnek (ha készülnek?), amiből számonkérés várható. Nehéz, illetve nem lehet alapok nélkül házat építeni! Hogyan érti meg a diák egy elektronikus ferszültség-szabályzás kapcsolási rajzát, ha nincs tisztában a elektronikus elemek működési elveivel.
A tanuláshoz az órai vázlataikat használják, valamint szakkönyveket, és elengedhetetlen az internetet, ahol a legmodernebb technikákról lehet informálódni.
Ismerjük-e internetezési szokásaikat?
A kérdőív azon részei, melyek az internetezési szokásokról informálódik, megdöbbentő, és elgondolkodtató.
Hány órát interneteznek?
3-an naponta 1-2 órát,
5-en naponta 2-4 órát,
2-en naponta 4-6 órát,
3-an több mint 6 órát használják az internetet.
A szabadidejük nagy részét internetet használva a számítógép előtt töltik.
Mire használják a "net"-et?
Horoszkóp, jóslás | 0 |
Politikai témák | 2 |
Receptek | 2 |
Egyéb: Autó/Motor | 4 |
Életmód | 4 |
Divat | 5 |
Ismeretterjesztő oldalak | 5 |
Tudományos cikkek, hírek | 5 |
Hírek | 8 |
Sport | 10 |
Mozi/Tv műsor | 11 |
Mennyire fontosak számukra a virtuális közösségek?
Weboldalt szerkeszt | 1 |
programokat a netről frissít | 11 |
zenét letölt | 13 |
videókat letölt | 13 |
közösségi oldalak | 10 |
MSN | 12 |
Skype | 3 |
egyéb chat-oldalak | 4 |
e-mail | 5 |
fórumok | 3 |
sms | 8 |
blog-oldalak | 2 |
nyereményjátékok | 3 |
letöltés | 12 |
hírek olvasásása | 8 |
gyűjtőmunka | 8 |
filmnézés | 12 |
tévé-nézés | 7 |
rádió hallgatás | 11 |
közösségi játékok | 7 |
zenehallgatás | 13 |
videók nézegetése | 13 |
Mindenkinek van otthon internet elérése, és elsősorban szórakozásra, ismerkedésre, kapcsolattartásra használják.
Mennyire fontosak számukra a virtuális közösségek?
Minden diák tagja valamilyen virtuális közösségnek, sőt több közösségi oldalon is megtalálhatóak.
Hogyan lehetne az internetezésre fordított energiát az iskolában hasznosítani? Vannak erre eszközeink, módszereink, ötleteink?
Tanulás | 3 |
Kiegészítő tananyagokat keresgélek a böngészővel | 9 |
A wikipédián rákeresek fogalmakra | 9 |
Segítséget kérek diáktársaimtól | 6 |
Közös projekt-munkában veszek részt | 3 |
Saját prezentációmhoz anyagot keresek | 3 |
Nyelvtanuláshoz | 3 |
A sulineten keresgélek | 1 |
Tanáraimtól segítséget kérek e-mail-ben | 0 |
Tanáraimtól segítséget kérek chat (msn, skype, egyéb) oldalon | 0 |
Q38_E-learning 2->Nagyon rossz lenne, nem tudok a számítógépen tanulni | 2 |
Q38_E-learning 2->Nincs internetem, nem tudnék tanulni | 0 |
Q38_E-learning 2->Örülnék, szeretek a gépen tanulni | 3 |
Q38_E-learning 2->Az lenne jó, ha a könyv mellé kapnék a neten kiegészítő anyagokat. | 8 |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése