2009. november 11., szerda

Tanítványaink tanulási, internetezési szokásai

A feladat elkészítésénél, diákjaim által kitöltött kérdőív adatait feldolgozva kapott információkat használtam fel. A 13 tanuló, autóelektronikai műszerésznek készül. Ez a képzés 2 éves, melynek első szakaszában tartanak, azaz 13. évfolyamosak. Remélem ez a sok 13 nem zavar senkit, a tanulókat biztosan nem, hiszen a horoszkóppal, jóslással kapcsolatos oldalakat nem látogatják a NET-en, érdeklődésüket nem köti le.

Milyen tanulási szokásokkal jellemezhető a mai magyar iskolás korosztály?

A tanulók nem a tanóra utáni elmélyítést részesítik előnyben, hanem a „tűzoltás” taktikát választva, arra a tantárgyra készülnek (ha készülnek?), amiből számonkérés várható. Nehéz, illetve nem lehet alapok nélkül házat építeni! Hogyan érti meg a diák egy elektronikus ferszültség-szabályzás kapcsolási rajzát, ha nincs tisztában a elektronikus elemek működési elveivel.

A tanuláshoz az órai vázlataikat használják, valamint szakkönyveket, és elengedhetetlen az internetet, ahol a legmodernebb technikákról lehet informálódni.

Ismerjük-e internetezési szokásaikat?

A kérdőív azon részei, melyek az internetezési szokásokról informálódik, megdöbbentő, és elgondolkodtató.

Hány órát interneteznek?

3-an naponta 1-2 órát,

5-en naponta 2-4 órát,

2-en naponta 4-6 órát,

3-an több mint 6 órát használják az internetet.

A szabadidejük nagy részét internetet használva a számítógép előtt töltik.

Mire használják a "net"-et?

Horoszkóp, jóslás

0

Politikai témák

2

Receptek

2

Egyéb: Autó/Motor

4

Életmód

4

Divat

5

Ismeretterjesztő oldalak

5

Tudományos cikkek, hírek

5

Hírek

8

Sport

10

Mozi/Tv műsor

11

Sajnálatos, hogy csak 4 tanuló érdeklődik „autó/motor” oldalak iránt, ahol sok új információ található a tananyagokkal kapcsolatban is.

Mennyire fontosak számukra a virtuális közösségek?

Weboldalt szerkeszt

1

programokat a netről frissít

11

zenét letölt

13

videókat letölt

13

közösségi oldalak

10

MSN

12

Skype

3

egyéb chat-oldalak

4

e-mail

5

fórumok

3

sms

8

blog-oldalak

2

nyereményjátékok

3

letöltés

12

hírek olvasásása

8

gyűjtőmunka

8

filmnézés

12

tévé-nézés

7

rádió hallgatás

11

közösségi játékok

7

zenehallgatás

13

videók nézegetése

13

Mindenkinek van otthon internet elérése, és elsősorban szórakozásra, ismerkedésre, kapcsolattartásra használják.

Mennyire fontosak számukra a virtuális közösségek?

Minden diák tagja valamilyen virtuális közösségnek, sőt több közösségi oldalon is megtalálhatóak.

Hogyan lehetne az internetezésre fordított energiát az iskolában hasznosítani? Vannak erre eszközeink, módszereink, ötleteink?

Tanulás

3

Kiegészítő tananyagokat keresgélek a böngészővel

9

A wikipédián rákeresek fogalmakra

9

Segítséget kérek diáktársaimtól

6

Közös projekt-munkában veszek részt

3

Saját prezentációmhoz anyagot keresek

3

Nyelvtanuláshoz

3

A sulineten keresgélek

1

Tanáraimtól segítséget kérek e-mail-ben

0

Tanáraimtól segítséget kérek chat (msn, skype, egyéb) oldalon

0

Az e-learninggel kapcsolatos kérdésre a válaszadók:

Q38_E-learning 2->Nagyon rossz lenne, nem tudok a számítógépen tanulni

2

Q38_E-learning 2->Nincs internetem, nem tudnék tanulni

0

Q38_E-learning 2->Örülnék, szeretek a gépen tanulni

3

Q38_E-learning 2->Az lenne jó, ha a könyv mellé kapnék a neten kiegészítő anyagokat.

8

Véleményem szerint, az arany középutat kell megtalálnunk. Már nem elegendőek, illetve nem figyelemfelkeltőek a hagyományos oktatási módszerek, ezért kell az újítás. Azt hiszem ez a feladat ránk vár!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése